Klantenservice OV chipkaart

Iedereen die met het openbaar vervoer reist in Nederland maakt tegenwoordig eigenlijk gebruik van een OV chipkaart en aangezien er nog wel eens iets fout gaat, heeft ook bijna iedere reiziger wel ervaring met de klantenservice OV chipkaart. Het kan immers een keer gebeuren dat je helemaal vergeet uit te checken op het moment dat jij aankomt op je plaats van bestemming. Niet op ieder station staan de paaltjes bij de in- en uitgang en dan kan het maar zo gebeuren dat je ze per ongeluk voorbij loopt. Geen probleem, gewoon even contact opnemen met de klantenservice OV chipkaart en hen vragen dit te herstellen. Ook kan het natuurlijk gebeuren dat de paaltjes buiten werking zijn, wat helaas af en toe eens voorkomt. Op de grotere stations zijn talloze in- en uitcheckpunten te vinden, maar bij de kleinere stations vaak maar twee of drie. Doen deze het niet dan kun je dus helemaal niet uitchecken, ook al denk je er wel aan. Ook in dat geval is het verstandig om de klantenservice OV chipkaart te contacteren en het probleem aan hen voor te leggen. Zij kunnen jou dan alsnog bij jouw aankomststation uitchecken, zodat jij niet teveel betaalt voor jouw reis.

In contact met de klantenservice OV chipkaart

Natuurlijk kun je ook in contact willen komen met de klantenservice OV chipkaart vanwege andere zaken. Zo kan het zo zijn dat jij je kaart verloren bent en dat je een nieuwe aan wilt vragen met daarop hetzelfde abonnement als je nu had. Of je hebt een reisproduct gekocht, maar het lukt maar niet om deze op te halen op de chipkaart. Dit is natuurlijk allemaal heel erg vervelend, het verstoort het gemak dat het pasje zou moeten bieden immers enorm. Gelukkig kan de klantenservice OV chipkaart in veel gevallen uitkomst bieden en jou helpen met de problemen waar jij tegenaan loopt. Hoe kun je nu met hen contact opnemen? Uiteraard kan dit via hun website, waar je een account aan kunt maken en deze kunt koppelen aan jouw kaartgegevens. Je kunt hen dan een mail sturen met verwijzing van alle nodige gegevens, zodat zij hiermee aan de slag kunnen gaan. Maar je kunt natuurlijk ook bellen met de klantenservice OV chipkaart. Zoals je op de site van DeKlantenservice.nl kunt zien kost dat echter wel tien cent per minuut. Maar dan heb je wel het voordeel dat je meteen iemand te spreken krijgt die de zaken voor jou kan regelen.

Verkort de tijdsduur van je gesprek

Hoe kun je er nu voor zorgen dat je zo kort mogelijk aan de telefoon hangt met de klantenservice OV chipkaart en je dus zo weinig mogelijk kosten maakt? In de eerste plaats is het daarvoor belangrijk dat je alle gegevens bij de hand hebt die zij eventueel nodig zouden kunnen hebben. Daarnaast is het natuurlijk prettig als jij zo snel mogelijk door het keuzemenu zou kunnen gaan, maar helaas moet je vaak het hele bandje afluisteren voordat je zeker weet dat je het juiste nummer kiest. Met hulp van DeKlantenservice.nl heb je dit probleem niet meer. Op hun pagina over de klantenservice OV chipkaart vind je namelijk het hele keuzemenu stap voor stap uitgeschreven. Zo kun je lezen dat je de volgende nummers moet toetsen voor de volgende zaken:

  • 1 voor gestolen reisproduct
  • 2 voor studentenreisproduct
  • 3 voor automatisch opladen van de pas
  • 4 voor vragen over in- en uitchecken
  • 5 voor zaken rondom de website en webwinkel
  • 6 voor overige onderwerpen

Met behulp van DeKlantenservice.nl kun jij dus heel snel door het menu van de klantenservice OV chipkaart navigeren en antwoord krijgen op jouw vraag!

Contact

© De Klantenservice 2014