Klantenservice Belastingdienst

‘Leuker kunnen we het niet maken, wel gemakkelijker’. Deze slogan van de Belastingdienst zal iedereen wel herkennen, maar men zal het er zeker niet mee eens zijn. Belastingzaken regelen blijft immers een ingewikkelde zaak en daar hebben veel mensen zeker wel wat hulp bij nodig. De klantenservice Belastingdienst hiervoor inschakelen is een optie, hoewel lang niet iedereen hier over te spreken zal zijn. Velen die geprobeerd hebben om hen te bereiken, zijn stukgelopen op de lange keuzemenu’s die je telefonisch voor de kiezen krijgt, de lange wachttijden en vaak vervolgens onduidelijke antwoorden. Zijn er ook andere manieren om met de klantenservice Belastingdienst in contact te komen? Jazeker, je kunt heel ouderwets een brief naar hen sturen, maar dan is het altijd maar afwachten of deze daadwerkelijk bij hen aankomt. Dit kun je niet controleren en het is bovendien altijd maar afwachten hoe snel je reactie van hen krijgt. Ook kun je de klantenservice Belastingdienst bereiken via mail, maar ook daarbij is het natuurlijk de vraag hoe snel je antwoord kunt verwachten. Twitter is ook nog een optie, maar daar loop je al snel aan tegen de limiet van 140 tekens en bovendien gooi je liever niet al je belastingzaken openbaar op dit medium. Tot slot heb je nog de mogelijkheid om een belastingkantoor bij jou in de buurt te bezoeken. Er zijn echter niet heel veel van dergelijke kantoren en er is niet altijd een medewerker aanwezig die verstand heeft van jouw vraag.

Telefonische klantenservice Belastingdienst

Zoek je contact met de klantenservice Belastingdienst, dan kun je dus kiezen voor:

  • een berichtje via Twitter
  • een bezoek aan het dichtstbijzijnde belastingkantoor
  • het versturen van een brief
  • het sturen van een e-mail
  • een telefoontje plegen

Veel mensen kiezen voor de laatste optie, vanwege de nadelen die de andere opties bieden zoals hierboven beschreven werd. Maar daar kwam ook al naar voren dat de wachttijden van de telefonische klantenservice Belastingdienst vaak lang zijn en dat je vaak een lang keuzemenu moet doorlopen. Het voordeel is dan weer dat je persoonlijk in contact kunt treden met een medewerker en dat deze jou eventueel door kan verbinden naar iemand die meer kennis heeft van jouw dossier of jouw specifieke klacht of vraag. Wil jij de klantenservice van Belastingdienst gaan bellen, neem dan zeker eerst eens een kijkje op de website van DeKlantenservice; www.deklantenservice.nl.

Snel het keuzemenu doorlopen

Omdat de Belastingdienst tegenwoordig heel veel verschillende zaken regelt, hebben zij een uitgebreid keuzemenu om jouw telefoontje naar de juiste afdeling van de klantenservice Belastingdienst te sturen. Deze dienst regelt immers niet alleen maar belastingaanslagen van particulieren, maar ook van ondernemers. Bovendien dragen zij ook zorg voor verschillende toeslagen, zoals de huurtoeslag en zorgtoeslag. Ook daarover kun jij natuurlijk een vraag hebben. Op de site van DeKlantenservice hebben ze het keuzemenu van de telefonische klantenservice Belastingdienst voor jou uitgewerkt. Dit biedt jou als voordeel dat je bij hen van tevoren al op kunt zoeken welke keus jij moet maken, welk nummer jij in moet toetsten. Ben jij bijvoorbeeld ondernemer en heb jij een vraag over loonheffing? Dan toets je eerst een 2 en dan een 3. Doordat je dit al weet, hoef je niet het hele keuzemenu af te luisteren en dit bespaart jou natuurlijk veel tijd. Ook geeft deze site meteen aan welke gegevens jij bij de hand moet hebben als je belt, zoals je BSN-nummer, zodat je dit niet tijdens het telefoongesprek nog op hoeft te gaan zoeken. Wil jij de klantenservice Belastingdienst gaan bellen? Kijk dan eerst op www.deklantenservice.nl welke gegevens je nodig hebt en hoe je het snelst door het keuzemenu komt.

Contact

© De Klantenservice 2014